Kvinnodagen?

Har nyss vaknat och ätit en av mina Cupcakes som vart populära hos papi igår. Sitter nu7 ochnläser att det är nån kvinnodag idag? Asså vadå femenism? Männen borde ju också ha en dag då och inte bara vi faktiskt. Vad hände med att alla var lika värda? Det är ju faktiskt så att om inte männen får en egen dag de med så kan det ju se ut som att alla andra dagar på året är deras så varför inte ta bort kvinnodagen eller lägga till en dag för männen så kan vi dela på resten av dagarna? haha ;)
Nej men sånt där är ju bull precis som alla hjärtansdag för att hela världen ska få någonting att prata om, vet inte om man säljer kvinnodagssaker denna dag men om inte så kommer det antagligen en massa femenistiskt shit snart. Tycker inte att man är bättre än kvinnor eller tvärtom, jag vill bara att man ska få samma lön för samma arbete och att man väljer vilka som ska arbeta tack vare deras meriter inte pga könet. De i landsting och i partierna proppade ju fulllt med kvinnor efter att ha fått kritik för detta för några år sedan.. Det är precis det jag menar, varför inte bara dra in förta bästa utan kolla vem som har mest meriter, bra åsikter och kan snacka?



För att lätta upp dagen lägger jag upp bilder på mina förtjusande Cupcakes.


Och en på mig just nu med hårinpackning och ansiktsmask. Nu blev jag iallafall på bättre humör ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0