The day

Gick ner till badhuset förut. Det är ca 2,5 km och snön yrde, det var slaskigt och det var kallt.. Ingen myspromenad precis. Inne i badhuset var det en massa ungar en de stör inte mig och de var så snälla och bad om ursäkt när de inte ens var ivägen, så söta! Det var så härligt att vara under vattnet och bara simma omkring och röra sig. Haha alla ungarna måste tyckt att jag var wierd som bara flöt runt ibland ;)

Eftersom mina kläder var dyngsura efter prommisen dit så tänkte jag ta en buss hem så att jag inte blir förkyld och så. Medan jag väntade på bussen så gick jag och käkade sämlan jag aldrig fick smaka igår. När det kom en buss med igensnöad skylt tog jag chansen och gick ut i kylan(kan inte läsa av tidtabeller) för att kolla om den gick åt mitt hål.
---
---
Turken som körde fattade inte och pekade bara på skylten men då sa jag att det var snö ivägen och varken han eller tanten fattade att det var det så tanten gick lite otrevligt ut ur bussen för att visa den inkompetenta tonåringen att det stog på bussen. Haha vad sur och bitter ho blev när ho hade fel! Sen insåg jag att jag glömt busskortet men fick efter kärringens tjat (hon bytte sida till min, maha!) åka med gratis! Tanten tvingade ner mig i sätet mitt emot henne och under resten av resan pratade hon om sina katter som hon matade med räkor(hon åt inte räkor förstår ni för hon var allergisk, hahah) och om busschaffisen som satt en meter framför oss.. Typ vilket land han kom ifrån och att det är dåligt där? Tycker inte om rasism så då blev jag sur. Annnars var kärringen ball! Haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0